Nordico – Prosto. Pięknie. Funkcjonalnie.

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO NORDICOFURNITURE.PL 2025

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejszy Regulamin stanowi wzorzec umowny, określający zasady funkcjonowania Sklepu oraz dokonywania zakupów Produktów; obejmuje również informację o prawach i obowiązkach klientów będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

W Regulaminie użyto poniższych pojęć, które należy rozumieć w następujący sposób:

Klient – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca lub zamierzająca złożyć Zamówienie w Sklepie;

Konto – miejsce w Sklepie udostępnione Klientowi po dokonaniu rejestracji, umożliwiające zarządzanie danymi Klienta, w tym danymi o złożonych Zamówieniach; Produkt – prezentowana w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą; Regulamin – niniejszy dokument, którego treść stanowi integralną część umowy zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;

Sklep – prowadzona przez Sprzedawcę platforma teleinformatyczna slużąca w szczególności do składania Zamówień, dostępna w sieci Internet pod adresem www.nordico.pl; Sprzedawca – Nordico sp. z o.o., ul. Chorzowska 150, 40-101 Katowice, NIP: 6343053105, REGON: 541153408, KRS: 0001160704; Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży zawierana między Sprzedawcą a Klientem, której przedmiotem jest zakup Produktów;

Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej polegająca na prowadzeniu konta Klienta w Sklepie;

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, stanowiące ofertę jej zawarcia, w którym Klient określa istotne elementy Umowy Sprzedaży.

Administratorem danych osobowych Klienta podawanych w związku z korzystaniem ze Sklepu jest Sprzedawca. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta objęte są Załącznikiem nr 1 do Regulaminu – Polityka Prywatności.

Ceny Produktów są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i są wyrażone w złotych polskich.

Momentem zawarcia Umowy Sprzedaży jest moment potwierdzenia przez klienta złożenia Zamówienia przez uruchomienie przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”.

Sprzedawca udostępnia adres email: kontakt@nordico.pl, przeznaczony do kontaktów z nim.

Do korzystania ze Sklepu, w tym składania Zamówień, niezbędne są:

urządzenie końcowe umożliwiające korzystanie z zasobów sieci Internet, z zainstalowaną przeglądarką internetową z włączoną obsługą plików cookies, wraz z wtyczką FlashPlayer; aktywne konto poczty elektronicznej.

§ 2 REJESTRACJA KONTA KLIENTA

Sprzedawca umożliwia każdemu Klientowi bezpłatną rejestrację oraz założenie Konta.
Założenie Konta wymaga wypełnienia formularza rejestracyjnego obejmującego dane osobowe Klienta oraz akceptacji Regulaminu i kliknięcia przycisku „ZAREJESTRUJ SIĘ”.
Do założenia Konta i zawarcia umowy o świadczenie Usługi dochodzi z chwilą otrzymania przez Klienta mailowego powiadomienia o rejestracji Konta.
Umowa, o jakiej mowa w ust. 3 zawierana jest na czas nieoznaczony.

§ 3 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

Sprzedawca umożliwia zawieranie Umów sprzedaży zarówno Klientom, którzy założyli Konto, jak i tym, którzy go nie założyli. W przypadku braku Konta lub zakładania go w procesie składania Zamówienia, Klient podaje dane niezbędne do realizacji Zamówienia, wypełniając odpowiedni formularz.
Do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów dochodzi z chwilą kliknięcia przez Klienta przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”.
Bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia, poprzez użycie przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”, Klient jest informowany o głównych cechach świadczenia, co obejmuje w szczególności nazwę zamówionego Produktu oraz łączną kwotę do zapłaty, obejmującą cenę Produktów i koszty ich dostarczenia do Klienta.
Bezpośrednio po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca potwierdza Zamówienie – zawarcie Umowy Sprzedaży, wysyłając email na podany przez Klienta adres, przesyłając jednocześnie informację o głównych cechach świadczenia oraz treść Regulaminu, czynimy zadość obowiązkom określonym w art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
Jeżeli złożone przez Klienta Zamówienie nie będzie mogło być zrealizowane z uwagi na niedostępność Produktu objętego Zamówieniem, Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany, a kwota wpłacona na poczet ceny sprzedaży i kosztów dostawy zostanie mu niezwłocznie zwrócona.

§ 4 PŁATNOŚCI

Sprzedawca umożliwia dokonanie zapłaty za Produkty w następujący sposób:

  • przy odbiorze za pobraniem;
  • przelewem bankowym na konto Sprzedawcy;
  • online (Przelewy24).

Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PAYPRO S.A. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, Polska, NIP: 7792369887, KRS: 0000347935
Dostępne formy płatności: BLIK, przelew online Visa Mobile, Apple Pay, Google Pay: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic

W przypadku wyboru opcji przelewem bankowym lub płatności online, brak zapłaty w terminie 14 dni od dnia złożenia Zamówienia skutkuje automatycznym anulowaniem Zamówienia (rozwiązaniem Umowy Sprzedaży).

W przypadku gdy w związku ze sprzedażą wystawiana jest faktura VAT, będzie ona przesyłana na podany przez Klienta adres email na co Klient wyraża zgodę, akceptując Regulamin.

§ 5 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

Realizacja Zamówień rozpoczyna się w dniu roboczym następującym po dniu odnotowania zapłaty całości ceny zamówionych Produktów na rachunku bankowym Sprzedawcy – w przypadku płatności przelewem bankowym lub płatności online, w pozostałych przypadkach w dniu roboczym następującym po dniu potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę.
Dostawa zakupionych Produktów może zostać zrealizowana, wedle wyboru Klienta, na jeden ze sposobów wskazanych w trakcie składania Zamówienia.
O kosztach dostawy Klient informowany jest w trakcie składania Zamówienia.
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie do 2 dni roboczych, o ile w opisie Produktu w Sklepie nie podano innego terminu dostawy. W przypadku objęcia jednym Zamówieniem kilku Produktów, Produkty objęte Zamówieniem wysyłane są łącznie, a terminem wysyłki jest najdłuższy z terminów dla poszczególnych Produktów objętych Zamówieniem, o ile Klient nie wybierze możliwości dostarczenia Produktów w oddzielnych przesyłkach.
Produkty zakupione w Sklepie mogą ulegać uszkodzeniom w czasie transportu. Sprzedawca zaleca, aby przy odbiorze przesyłki Klient dokładnie sprawdził w obecności przewoźnika/spedytora kompletność zawartości przesyłki, stan opakowania zewnętrznego i stan zamówionego Produktu. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia, należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera dokonać jej otwarcia, ewentualnie sporządzić protokół szkody oraz udokumentować ewentualne uszkodzenia za pomocą zdjęć lub wideo, kontaktując się następnie jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.

§6 REKLAMACJE

Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Produkty wolne od wad fizycznych i prawnych. Wada fizyczna polega w szczególności na niezgodności Produktu z umową, polegającej w szczególności na:

braku właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

braku właściwości Produktu, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Klienta, w tym w szczególności w opisie zamieszczonym w Sklepie;

nienadawaniu się Produktu do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, w przypadku gdy Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia Produktu;

wydaniu Produktu Klientowi w stanie niezupełnym.
Jeżeli Produkt ma wady, które tkwiły w nim w chwili otrzymania przez Klienta Produktu lub został uszkodzony podczas dostawy, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji. Reklamacje można składać elektronicznie przy użyciu formularza lub drogą mailową na adres kontakt@nordico.pl. Sprzedawca prosi Klientów, aby składając reklamację podali dane wskazane w formularzu, co umożliwi sprawne rozpatrzenie reklamacji. Sprzedawca zwraca się z prośbą, by reklamacja obejmowała możliwie dokładny opis wady, wskazanie w jaki sposób Klient żąda załatwienia reklamacji oraz dokument lub jego kopię potwierdzający zakup, a także fotografie reklamowanego Produktu. Sprzedawca zapewnia, że w razie potrzeby zwróci się do Klienta o uzupełnienie reklamacji. Ewentualne dodatkowe zapytania lub prośby ze strony Sprzedawcy będą miały na celu wyłącznie dobro Klienta jak i najlepszy oraz najszybszy sposób załatwienia zgłoszonej przez Klienta reklamacji i nie mają wpływu na termin udzielenia odpowiedzi na złożoną reklamację. Reklamacje można również składać pisemnie, na adres Sprzedawcy.
Sprzedawca oświadcza, że rzeczywiste kolory Produktów prezentowanych w Sklepie mogą nieznacznie różnić się od kolorów widocznych na wyświetlaczu urządzenia z którego korzysta Klient, co wynika z ustawień wyświetlacza, natężenia światła itp. Na podstawie zdjęć zamieszczanych w Sklepie nie ma możliwości dokonania prawidłowego pomiaru parametrów Produktów (np. odległości między półkami) – w przypadku wątpliwości prosimy o zapoznanie się opisem Produktu lub o zadanie nam pytania. Ponadto producent może zmieniać w czasie materiały używane do produkcji, w tym w szczególności okleiny. Dlatego Produkty identyczne co do kształtu i funkcji do zakupionych wcześniej mogą różnić się odcieniem. Produkty podobne mogą również różnić się innymi cechami.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Produktu tkwiące w nim w chwili wydania lub wynikłe z okoliczności tkwiących w Produkcie w chwili wydania, jeżeli wady te zostały wykryte w okresie dwóch lat od dnia dostarczenia Produktu do Klienta.
Klient może żądać wymiany wadliwego Produktu na wolny od wad albo dokonania jego naprawy, a także od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny, jeżeli Sprzedawca nie zaproponuje wymiany albo naprawy.
Sprzedawca jest zobowiązany wymienić Produkt wadliwy lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych uciążliwości dla Klienta.
Jeżeli Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta nie usunie wady lub nie wymieni Produktu na wolny od wad, Klient jest uprawniony do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy. Postanowienie nie znajduje zastosowania w stosunkach pomiędzy Sprzedawcą a Klientami niebędącymi konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za mechaniczne uszkodzenia Produktu, jeżeli nie tkwiły w nim w momencie otrzymania Produktu przez Klienta lub nie powstały w wyniku wad tkwiących w Produkcie w momencie otrzymania Produktu przez Klienta. Stwierdzenie takich mechanicznych uszkodzeń może stanowić podstawę do odmowy uznania reklamacji za zasadną.
Sprzedawca udzieli odpowiedzi na Reklamację złożoną przez Klienta będącego konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, w pozostałych przypadkach w terminie 30 dni.
Sprzedawca odpowiada względem Klienta na zasadach określonych powyżej:

w stosunku do Klientów będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia dostarczenia Produktu, a Sprzedawca zostanie o niej poinformowany nie później niż w terminie 1 roku od dnia wykrycia wady;

w stosunku do Klientów niebędących konsumentami, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat, a Sprzedawca zostanie o niej poinformowany niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia wykrycia wady.
W przypadku Klientów niebędących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, Klient traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbada Produktu niezwłocznie po jego otrzymaniu.
Klient będący konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności w przypadku gdy Sprzedawca nie rozpatrzy reklamacji zgodnie z oczekiwaniami Klienta. W tym celu, Klient może według swojego wyboru:

zwrócić się z wnioskiem do właściwego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o wszczęcie bezpłatnego postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu;

zwrócić się o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy właściwym wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej;

zwrócić się po bezpłatną poradę do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, który w imieniu Klienta może wystąpić do Sprzedawcy w celu ugodowego zakończenia sporu lub na rzecz Klienta wytoczyć powództwo przeciwko Sprzedawcy.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z określonych w ust. 11 powyżej pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej i powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, a także organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona praw konsumentów.
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§7 PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2020 roku poz. 887 z późn. zm.), każdy Klient, który nabył w Sklepie Produkt jako konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, może, w terminie 14 dni, odstąpić od Umowy Sprzedaży Produktu na zasadach i w sposób określony w informacji stanowiącej załącznik nr 2 do Regulaminu.
By skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wystarczy zapoznać się i postępować zgodnie z treścią informacji stanowiących załącznik nr 2 do Regulaminu.
Sprzedawca udostępnia formularz odstąpienia od umowy, którego wzór objęty jest załącznikiem nr 3 do Regulaminu. W celu odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient może skorzystać z formularza. Odstąpienia od umowy można dokonać również poprzez złożenie oświadczenia przez dostępny w Sklepie formularz reklamacyjny.
Sprzedawca zwraca się z prośbą, by wraz ze zwracanym w związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży Produktem, Klient przesłał kopię lub oryginał dowodu zakupu.
Sprzedawca oświadcza, że prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w szczególności w stosunku do Produktów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Zgodnie z naszą polityką, zwracany towar będzie przechowywany na naszym magazynie przez 21 dni. Po upływie tego czasu zostanie przekazany do utylizacji i nie będzie możliwości odbioru przedmiotu/-ów przez Kupującego. Prosimy o niezwłoczną dyspozycję dotyczącą przesyłek, które zostają zwrócone bądź odesłane przez Klienta.
Zwroty Produktów dokonywane w związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży należy odesłać na adres magazynu:
NORDICO, ul. Warszawska 8, 96-200 Rawa Mazowiecka.
Zwrot uważa się za skuteczny, jeżeli Produkt zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu.

§8 OCHRONA PRAW AUTORSKICH

Sklep oraz wszelkie materiały opublikowane w Sklepie są unikalne. Układ treści zawarty na stronie internetowej Sklepu, jak i jej poszczególne części, takie jak opisy Produktów, zdjęcia, grafika, aplikacja i inne, korzystają na ogólnych zasadach z ochrony prawa autorskiego.
Wszelkie znaki towarowe, handlowe oraz firmowe, które są prezentowane w Sklepie, podlegają ochronie prawnej na zasadach przewidzianych w odpowiednich przepisach.
Poprzez korzystanie z treści udostępnionych w Sklepie, Klient nie nabywa żadnych praw, jak również nie uzyskuje licencji na korzystanie z tych treści w innym celu niż korzystanie ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem.
Zabronione jest zwielokrotnianie, modyfikowanie, wtórne wykorzystywanie w całości i w części, blokowanie, publiczne odtwarzanie i publiczne udostępnianie treści opublikowanych w Sklepie za wyjątkiem przypadków wskazanych w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa.

§9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Każdy Klient, który dokonał rejestracji Konta w Sklepie Internetowym, może w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie Usługi, tym samym likwidując Konto. W celu rozwiązania umowy Klient może wypełnić dostępny na stronie internetowej Sklepu formularz, obejmujący oświadczenie o rozwiązaniu umowy.
Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z dniem ogłoszenia nowego Regulaminu na stronie www.nordico.pl/regulamin, z tym zastrzeżeniem, że zmiany są wiążące dla Klientów będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, o ile je zaakceptują.
Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na Zamówienia złożone przez Klienta przed datą wejścia w życie takich zmian; takie Zamówienia Klienta będą realizowane na zasadach dotychczasowych.
Wszelkie spory, które ewentualnie zaistnieją pomiędzy Klientem a Sprzedawcą na podstawie lub w związku z umową zawartą na podstawie Regulaminu, strony starać się będą rozstrzygać ugodowo. W przypadku braku porozumienia, spory będzie rozstrzygał polski sąd powszechny, właściwy miejscowo dla Sprzedawcy, przy czym to postanowienie nie ma zastosowania do Klientów będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Każdy użytkownik Internetu może pobrać treść Regulaminu w formacie do wydruku i zapisać go na własnym nośniku danych.
Właściwym dla stosunków zobowiązaniowych pomiędzy Klientem a Sklepem jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej, w takim zakresie, w jakim możliwość stosowania tego prawa nie została wyłączona lub ograniczona normami prawa stanowionego przez organy Unii Europejskiej lub normami umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną.
Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klientów nie będących konsumentami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego ograniczona jest do odpowiedzialności z tytułu rzeczywiście poniesionej szkody z ograniczeniem kwotowym do zapłaconej ceny za Produkt.
Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów, w zakresie rękojmi za wady rzeczy i prawa do odstąpienia od umowy, od dnia 01 stycznia 2021 roku znajdują również zastosowanie do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Bestsellers:
SHOPPING BAG 0
Ostatnio oglądane produkty 0